Suomen kahdeksas Nenäpäivä-kampanja käynnistyy tänään. Tavoitteena on kerätä 2,9 miljoonaa euroa kehitysmaiden lasten hyväksi. Luvassa on historian suurin kampanja: mukana on ennätysmäärä yhteistyötahoja ja valtakunnallisia Nenätapahtumia on luvassa kymmenissä kaupungeissa eri puolilla Suomea.
SASK on yksi järjestöistä, joiden kautta Nenäpäivä-varoja kanavoidaan eteenpäin. SASKin kautta Nenäpäivä-varoin tuetaan tiilitehtaiden perheitä ja lapsia Intiassa ja Nepalissa, Obuasin kaivostyöntekijöiden vaimojen yhdistystä Ghanassa sekä naisille ja nuorille suunnattua lukutaito- ja ammattikoulutusohjelmaa Haitissa.
Tiimit kokoon ja keräämään
SASK kannustaa tänäkin vuonna liittoja ja ammattiosastoja – ja pienempiäkin porukoita – perustamaan tiimejä, jotka järjestävät tempauksia kerätäkseen rahaa Nenäpäivän hyväksi. Kannattaa ensin selvittää, onko liitolla jo olemassa emotiimi, jonka alaisuuteen voi perustaa oman tiimin.
Nenäpäivä-kampanja huipentuu 7. marraskuuta järjestettävään viisituntiseen Nenäpäivä-show’hun Yle TV2:lla. Lähetyksessä esitetään videopätkiä SASKin Nepalin hankkeesta. Kampanjan hyvän tekijät Krista Siegfrids ja Ylen uutisjuontaja Jussi-Pekka Rantanen kävivät keväällä tutustumassa SASKin toimintaan Nepalin tiilitehdasalueilla.
Kuva: Nenäpäivä-säätiö
Lisätietoa SASKista ja Nenäpäivästä
Nenäpäivän nettisivut
Aiheeseen liittyvää

Black Friday on vain yksi musta päivä muiden päivien lomassa

Mikä ihana päivä kuluttaa!
