SASK on yksi yhdeksästä järjestöistä, joiden kautta apu viedään eteenpäin. Vuodesta 2007 lähtien SASK on kanavoinut yhteensä 1,57 miljoonaa euroa keräystuottoja työhön, jolla on edistetty lasten ja lapsiperheiden asemaa.
Valtaosa Nenäpäivä-keräyksen summasta on käytetty lasten koulunkäyntiin, lapsityön vähentämiseen, terveyskasvatukseen sekä hiv-aids-valistukseen Etelä-Aasian maissa.
Työn tuloksiin voi tutustua tarkemmin Nenäpäivä.fi-osoitteessa.
Mukana suuri joukko julkkiksia
Nenäpäivän viestiä vie eteenpäin joukko Suomen kiinnostavimpia julkisuuden henkilöitä. Tämän vuoden kampanjakasvoina nähdään presidentti Tarja Halonen, Armi Toivanen, Janne Kataja, Katri Helena, Bull Mentula, Jone Nikula ja Marco Bjurström.
Nenäpäivän kruunaa Nenäpäivä-show, jossa mukana ovat muun muassa Robin, Krista Siegfrids, Sanna Stellan ja Michael Monroe. Show nähdään Yle TV2:lla ja Yle Areenassa 11. marraskuuta.
Aiheeseen liittyvää

“Hoidin muiden lapsia, mutta omiani ei hoitanut kukaan”
Kolumbialainen Reinalda Chavessa aloitti kotiapulaisena 13-vuotiaana. Hän kuvaa kokemusta hyväksikäytöksi, josta kärsivät myös hänen omat, nuorena saadut lapsensa. Jotta tulevat sukupolvet eivät joutuisi kohtaamaan samaa,

Malawissa naiset tekevät enää päivävuoroa
Aiemmin hiilikaivoksella työskentelevät naiset kärsivät sosiaalitilojen puutteesta sekä pitkistä kotimatkoista. SASKin ja Teollisuusliiton avulla naisten asemaa on saatu parannettua.

Black Friday on vain yksi musta päivä muiden päivien lomassa
Halpojen vaatteiden takana on monesti hyvin matalia palkkoja. Koronaviruspandemia on saanut työntekijät miltei epätoivoiseen asemaan, kun kansainväliset vaatebrändit ovat peruuttaneet jo tehtyjä tilauksiaan.